17 Ağustos 2012 Cuma

FRİDA KAHLO



"Gecelerim, çarpan kocaman bir yürek gibi. Gecelerim aysız; pencereden süzülen gri ışığa kırpmadan bakıyor. Gecelerim ağlıyor, yastığım nemli ve soğuk. Gecelerim beni yokluğuna itiyor; seni arıyorum, yanımdaki dev bedenini, soluğunu, kokunu arıyorum. Neredesin? Bedenim, şu sakat külçe, senin sıcaklığında bir an kendini unutmak istiyor. Gecelerim paçavraya dönmüş bir yürek. Gecelerim beni aşkla tutuşturuyor, ama senin eksikliğini çektiğini biliyor ve bu gerçek karanlıkta bir bıçak gibi parlıyor. Gecelerim sana uçabilmek, seni uykunda sarmalıyıp bana getirebilmek için kanatları olsun istiyor. Ama gecelerim her türllü deliliğin yasak olduğunu ve düzensizlik yarattığını biliyor. Gecelerim senin ve benim hazza eriştiğimizi görmek için röntgencilik yapmak istiyor, ama bedenim birkaç sokağın ya da adi bir coğrafyanın bizi ayırdığını anlayamıyor..."


Çağımızın resim sanatına şekil veren sanatçılardan biri olan, feminist ve Marksist Frida Kahlo'nun, yaşamını konu alan film 29 Ağustos'ta başlayacak olan Venedik Film Festivali'nin açılışında gösterilecek.Yapıtlarının yanısıra ilginç yaşamı ve politik görüşleriyle de ilgi çeken Mesikalı ressam Frida Kahlo yaşama veda edeli tam 49 yıl oldu. Ama sanat tarihinin bu sıradışı kişiliği gerek beyazperdede gerekse tiyatro sahnelerinde yaşamayı sürdürüyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder